mărturii de nuntă

Știai că unele mărturii de nuntă ajung direct în coșul de gunoi? Nu vreau să te sperii, dar ăsta este adevărul. Cei care le aruncă nu vor recunoaște niciodată acest lucru. N-o să vină după nuntă să-ți spună:

„Știi ce-am făcut cu mărturia de la tine? Păi să vezi că am aruncat-o direct în coșul de gunoi.”

Nu. În niciun caz.

Dar stai liniștit/ă. Din acest articol vei afla cum funcționează psihologia mărturiilor. Vei ști la final ce mărturii să oferi astfel încât să mulțumești pe toată lumea. O să lași o impresie de milioane iar acest lucru se va observa în „greutatea” darului de nuntă.

Înainte de a începe trebuie să te avertizez: Această misiune nu este una simplă. 

Multe cupluri chiar nu acordă destulă atenție și ajung să le ofere invitaților mărturii care nu crează deloc o impresie bună. În final ajung să piardă. Atât bani, cât și stimă.


Citește și: 6 Greșeli groaznice pe care mirii le fac atunci când aleg mărturiile de nuntă


Invitații oferă un dar mai mare dacă mărturiile le-au creat o impresie bună.

Știai că majoritatea invitaților își setează încă de acasă o sumă minimă și una maximă pe care să o ofere ca dar de nuntă?

În funcție de impresia pe care le-ați creat-o și cât de bine s-au simțit, ei vor decide să vă dăruiască o anumită sumă. Doar nu vreți ca un simplu aspect, cum ar fi mărturiile, să-i facă pe aceștia să dăruiască suma minimă, nu-i așa?

Asta ar putea însemna pierderi de câteva mii de lei.

Vrei să afli psihologia din spatele mărturiilor? Dacă da, atunci continuă să citești mai departe, căci acum urmează partea interesantă.

Vei afla cum să o folosești pentru a crea o impresie de milioane, ceea ce va conduce la mai mulți bani în plic.

Înțelege psihologia mărturiilor

Mărturiile au o istorie foarte lungă. Acestea au apărut din nevoia de a le mulțumi participanților pentru prezența lor. La baza acestui obicei stă un principiu psihologic vechi de când lumea.

Este vorba de principiul reciprocității.

Se referă la dorința de a răspunde unui favor. De exemplu, dacă cineva îți spune că îți stă bine părul sau că rochia ți se potrivește de minune, simți nevoia să îi faci și tu un compliment drăguț acelei persoane (chiar dacă uneori nu prea ai ce compliment să-i faci :D).

Principiul reciprocității este folosit adesea în marketing.

Te-ai trezit vreodată că ai cumpărat ceva de la o persoană doar pentru că acea persoană a fost drăguță cu tine? Probabil că nu ți-ar plăcea să recunoști asta deoarece ar însemna să accepți că ai fost manipulat, însă cu toții am fost cândva victimele acestui truc.

Cum să folosești principiul reciprocității precum un vânzător de elită

Îți propun să facem un mic exercițiu. Vrei?

Imaginează-ți că tu ești vânzătorul iar invitații tăi sunt clienții. Un vânzător de elită știe că oamenii vor cumpăra de la el doar dacă vor avea încredere în el. Iar această încredere se câștigă prin empatie.

Acum comportă-te ca un vânzător de elită și pune-te în pielea clienților tăi. Gândește-te la reacția pe care ei o vor avea atunci când își vor vedea cadourile (mărturiile).

Ce vor spune/gândi ei?

  • Ia te uită, un bibelou…Unde să-l mai pun și pe-ăsta?
  • O statuetă din plastic? Ce să fac cu ea? La gunoi ajunge!
  • Hmm… Bomboane? O să mă îndulcesc puțin, dar păcat că sunt de proastă calitate…
  • Pfiu! Ce mărturii de 2 lei. Las’ că așa o să fie și darul meu…
Folosește principiul reciprocității precum un vânzător de elită.

Pentru a crea o impresie de milioane trebuie să le arăți invitaților tăi că îți pasă de ei cu adevărat. Încearcă sa nu dai impresia că mărturiile tale sunt acolo doar că… așa e tradiția.

Și acum urmează cireașa de pe tort:

Un vânzător de elită va intra în pielea clienților săi și le va arăta că îi pasă de ei cu adevărat, câștigându-le astfel încrederea. Conform principiului reciprocității, vânzătorul care va oferi mai întâi valoare adăugată clientului său va avea vânzările cele mai mari.

Sună interesant?

Hai acum să vedem ce trebuie să faci mai exact pentru a obține „vânzări mai mari” (adică o impresie de milioane și bani mai mulți în plic).

Cum să oferi mărturii de nuntă cu impact

Nu oferi ca și mărturii de nuntă lucruri de care oamenii nu se vor folosi niciodată.

În schimb, încearcă să dai dovadă de un strop de empatie. Gândește-te la ceva care chiar îi va ajuta pe invitații tăi. Mărturiile nu sunt despre voi, ci despre ei. Stârnește-le o emoție sau fă-i să se simtă speciali.

De exemplu, poți face asta prin a le oferi o pungă de bomboane de calitate, cu o etichetă specială atașată pe care să scrie: „Special pentru familia X”.

Sunt multe moduri în care poți face asta. Spre exemplu, cei de la Bonina pot personaliza ambalajul pe placul clienților săi. A… și au și bomboane de calitate.

Mărturii de Nuntă personalizate
Cu o astfel de mărturie, invitații tăi sigur își vor da seama că îți pasă de ei.

Ați putea chiar voi să le scrieți câte un mesaj personalizat pe o mini-felicitare. Apoi să o oferiți alături de o mărturie de calitate superioară. Astfel îi impresionați prin autenticitate și oferiți și valoare adăugată. Peste 90% dintre ei vor reacționa și vă vor răspunde cu o valoare și mai mare.

Orice ai face, arată-le că îți pasă de ei.

Dacă vei reuși să-i impresionezi sau să-i emoționezi, atunci vei face o treabă excelentă. Acest lucru se va cunoaște atunci când vei deschide plicul cu darul de nuntă.

O întâmplare adevărată

Am să-ți povestesc acum greșelile pe care le-am făcut eu.

La nunta mea am avut mărturii de tip fotografie. Nu a fost o idee tocmai strălucită. Singurul lucru pe care invitații mei puteau să îl facă cu poza era să o arate câtorva prieteni, apoi să o pună într-un loc în care o va uita probabil pentru totdeauna (în cel mai fericit caz într-un album).

Bineînțeles, asta în afară de apropiații noștri (părinți, rude, prieteni buni, etc.) care ar fi păstrat orice mărturie am fi avut la nuntă.

Un alt dezavantaj a fost acela că invitații trebuiau să iasă rând pe rând de la mese și să facă poză alături de noi.

Ei bine, al treilea dezavantaj a fost acela că eu și soția (mai mult eu) devenisem „obosiți” de la atâtea poze, încât nu mai ieșeam ok în fotografii. Nu a fost ușor să „zâmbim” de 82 de ori la rând, mai ales în starea de stres în care ne aflam.

Dacă știam de acest articol de la început…

Ce să faci în continuare?

În continuare te invit să stai cu ochii pe acest blog pentru că urmează o serie de articole despre mărturii de nuntă. Voi crea chiar și o listă cu o mulțime de idei de mărturii din care să te inspiri.

Ți-a plăcut ce ai citit?

Fi primul care află despre noi articole precum acesta. În plus, vei primi oferte speciale, coduri de reducere și informații premium pe care ceilalți cititori nu le vor primi.

DISTRIBUIȚI
Îmi place să cred despre mine că știu ce vreau de la viață. Nu-mi este teamă să ies din zona de confort și să iau decizii dificile. De aceea cred că m-am și căsătorit imediat ce mi-am găsit jumătatea, la 23 de ani. Sunt un tip optimist, pozitiv și amuzant. Uneori oamenii spun despre mine că sunt prea visător, însă sunt conștient că visele devin realitate dacă știi să crezi în ele. Știu să fiu fericit și ador să fac lucruri care-mi dau poftă de viață.

LASĂ UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here